BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

onsdag 23 mars 2011

Why!?

Jag har kommit på att jag måste sluta säga varför till allting.. allt går bättre då känns det som...

Men jag fascineras av det mesta man kan säga varför till, jag antar att det är bara för att, jag vet inte varför det blir så och det måste jag ha svar på. Jag vill ha en logisk förklaring till allt. Varför blir 1+1=2? Vem har bestämt det? det kan lika bra vara något annat, det e bara ett tal.
Varför är blå färg blå? Jag ser färgen på ett sätt som jag uppfattar blå, det kanske ser helt annorlunda ut för dig? de kan man ju inte beskriva, hur blå ser ut, lixom, blå? det säger egentligen ingenting.

Varför finns universum? Varför uppstod det? var fan kom det ifrån?
hur stort är det och vad finns lixom bakom galaxeN? det måste finnas ett slut ju, eller gör det inte deT?

Finns så jäkla många frågor jag vill ha svar på. Jag älskar astronomi och typ biologi. Nackdelarna är att det finns en massa tråkiga saker också, typ lära sig vad allt heter på en celldel, det är typ anledningen till att jag inte läst det, har det mer som intresse, och det funkar bra.

jag antar att allt började från min Matte-kurs, jag tänkte alltid, VArför blir detta talet blablabla osv, och jag förstod aldrig varför talet fick det talet. Sen SKET jag i att fråga varför, jag bara lärde mig formlerna och bara gjorde, gick mkt bättre, fast det är inte lika kul när man inte vet varför,

Där är vi igen, Matte, kunde varit kul om jag förstod varför, och om de var lite lättare XD, då hade det kanske varit kul. Men allt har sina nackdelar.

VARFÖR måste allt ha sina nackdelar!?
Oj, nu är vi tillbaka där vi började igen.. Bäst vi slutar här

//Random

1 kommentarer:

Johan sa...

Vetenskapen brukar försöka förklara varför allting är som det är. Du kanske borde bli filosof eller något? :)