BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

måndag 22 november 2010

Prostitution

Ja när vi kommer till detta ämnet så blir jag lite förvånad hur folk tänker.
Har hört folk säga ;
"- Amen det borde vara tillåtet, det är ju dens ensak osv"
"- man kan sälja grejer på tradera så varför inte sälja sin kropp?"
...
Seriöst, jag tror inte folk har funderat över VARFÖR det egentligen är olagligt, varför skulle dom förbjuda något man kan tjäna pengar på, på egen hand..?
NEJ så enkelt är det inte..
...
OM det skulle vara lagligt, då är det klart att hallicks och sånt ökar, i med dettta så ökar också kriminalitet, och tvångsmetoder osv, det är ju svårt att bevisa om någon blir tvingad eller inte, sålänge det är lagligt så blir det ju svårare också att ha ett överseende om hur situationen ser ut, tjejer som är utsatta för brott kanske inte vågar vittna, eftersom att om det är lagligt så kanske inte brottslingen åker dit.

Jag kolla på internetatt:
Detta har lagen medfått;
Svenska lagen har lett till att det är mindre prostitution på gatorna,
Men samtidigt har det letat sig till andra vägar. som internet och resor till andra länder. (Det är lagligt i många andra länder).

Så det har sina nackdelar och positiva saker.

Visst jag tycker en tjej/kille får göra vad den vill, jag säger bara att det är olagligt och varför det är det.. Och jag tycker att det finns en viss risk med detta.. Så jag tycker det ska förbli som det är.

Ni får gärna gnälla lite på mig :)
Kram

//Jonas

4 kommentarer:

Linus sa...

Du har nog missförstått något Jonas, det är inte olagligt att sälja sex. Det är olagligt att köpa, så en prostituerad får vara det, men det är olagligt att köpa tjänster av en prostituerad.

Jonas Sandgren Aka Random sa...

Linus:
Okej, Jag var osäker där, jag frågade en snubbe och han sa att det var olagligt att sälja också.

Hur går det ihop? förstår det inte..

Johan sa...

Nej, det är bara olagligt att köpa sex. Kanske han menade minderåriga som säljer sig?
Det är sjukt.

Statssponsrade bordeller däremot..!

Hogge sa...

HAHAHA omg johan x)

Hade det varit lagligt att köpa sex hade många som inte haft pengar börjat sälja sina barn (och andras barn) och det hade inte varit så jävla bra. Om man ser till de flesta andra länder så knarkar ju de flesta prostituerade ihjäl sig. Och de gör de hantagligen inte för att de mår så jävla bra.